FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

OFTE STILTE SPØRSMÅL:

1. Kan jeg godt være med selvom jeg ikke er smidig? Er jeg for gammel?
Ja! Selvfølgelig kan du være med. Yoga og Pilates er ikke en konkurrence sport, er for alle.

2. Er yoga bare fysisk sett?
Mange begynner med yoga fordi de tiltrekkes av de fysiske positurene som utøves på yogamatta. Samtidig handler også yoga om noe mer – om ånd, sjel, sinn, tanker, harmoni og balanse. Yogaen blir altså en kilde til forandring i både kropp og sinn, uavhengig av hva som først motiverte utøveren til å begynne med yoga.

3. Hvordan kjenner jeg det riktige nivået av Yoga eller Pilates for meg?
Prøv våre klasser, snakk med læreren. Vi har ingen forventninger til dig, om hvad du kan, når du møder op. Vi er bare glad for, at du vælger at dele din tid med oss og de andre deltagere på klassen.

4. Hva skal jeg ha på meg?
Vi anbefaler løse og elastiske plagg. Damer bruker vanligvis sportstopper og shorts/korte thights. Menn bruker shorts, og t-skjorte hvis de ønsker.

5. Må jeg godt stille spørgsmål under klassen?  
Selvfølgelig vi er her for dig og for at guide og assistere dig i din praksis, eller kom op til oss, når klassen er slut, så vi kan få en lille snak, og du kan få svar.

6. Må jeg godt komme for sent?
Ja, det må du. Det er selvfølgelig ikke noget, du skal stræbe efter, men det kan ske for os alle. Hellere komme for sent til klass end ikke at komme til klass.

7. Mitt medlemskap
Medlemskapet er til personlig bruk, ett medlemsskap pr. person.
Du kan betale ditt medlemskap via faktura. Trekket av medlemsavgiften settes i gang umiddelbart, eller etter utløpet av gratis prøveperiode dersom du har det, og du vil bli trukket en gang pr måned inntil du stopper medlemskapet.

Du kan si opp ditt medlemskap ved personlig fremmøte eller sende en henvendelse til susanalopesyoga@gmail.com. Det er to (2) måned oppsigelsestid fra første månedsskifte etter den dato oppsigelsen er mottatt. Om du ikke har mottatt skriftlig bekreftelse fra oss innen 14 dager etter levert oppsigelse, bør du kontakte oss. Uteblitt betalingregnes ikke som oppsigelse.

Senter er stengt i 4 uker mellom juli og august, men kan fortsatt tilby sommerkurs og private klasser.

8. Vilkår for frys av medlemskap
Medlemskapet kan fryses for en periode på minimum én (1) måned og maksimalt tolv (12) måneder i strekk, og kun ved følgende årsaker:
- Dokumentert sykdom/skade/svangerskap
Ved behov for forlengelse av frysperioden, må ny søknad med vedlagt dokumentasjon, leveres til oss innen utgangen av inneværende frysperiode.

9. Booking
Du kan booke timer 3 dager frem i tid fra det aktuelle klokkeslettet i vår Booking APP. Om timen er fullbooket, kan du gjerne registrere deg på venteliste. Ventelisten oppdateres fortløpende. Så snart noen avbooker rykker du opp på listen.

Vi ønsker å gjøre gruppetimene våre tilgjengelig for så mange medlemmer som mulig. Derfor er det viktig at du husker å avbryt deg av alle dine forhåndsbookede timer, straks du ser at du ikke kan delta. Avbooking kan gjøres via vår booking App. Dette kan gjøres i inntil to (3) timer før timen starter.

Ubrukte klasser fra kurs refunderes ikke, men kan tas igjen på åpne klasser så fremt det er plass, innenfor semesteret.

10. Bilder
Under klasser kan ocasional bilder bli tatt for nettsiden eller sosiale medier. Hvis du ikke ønsker at det skal tas bilder fra deg vennligst informer oss.

11. Vil du vite mer om yoga? Her er noen flotte bøker!
• The Yoga Sutra of Pantanjali – Shri Svamin Satchidananda
• J'apprends le Yoga - André Van Lysebeth
• The Yoga Tradition – Georg Feuerstein
• Je perfectionne mon Yoga - André Van Lysebeth
• The Science of Pranayama , Shri Svamin Shivananda
• The Illustrated Light on Yoga – BKS Iyengar

Ta gjerne kontakt med oss om du lurer på noe.
Påmelding til susanalopesyoga@gmail.com eller kan du ringe 486 47 025 - Susana Lopes


Uttalelser fra studenter

Stories from our community

''

Tradisjonell Yoga Kurs: Takk for en nydelig dag med yoga. Kjenner det er godt for kroppen a komme i gang igjen med yoga. Jeg liker godt solhilsen og kjenner at for min kropp hjelper det a komme i gang med pust og bevegelse for asana.

''blog image

Mor og baby yoga var en behagelig måte og komme igang igjen med trening etter fødselen. Og en får god veiledning og baby vennlige øvelser.

blog image

I joined Yoga for gravide and would highly recommend this course to all preggies! Not only was it a very relaxing experience, I also really felt I was keeping my body in shape and it helped me to get rid of back pain issues I was experiencing.