PRAKTISK INFORMASJON

Yoga er det eldste system for selvutvikling man kjenner idag, og det virker! Gjennom jevnlig praksis blir vi sterkere, smidigere og mer balansert. For å ha en best mulig yogapraksis anbefaler vi:

Utstyr
Bruk komfortable klær som er bevegelige og lett å tøye i og som holder deg varm på vintertid.Du trenger ikke sko, yoga praktiseres best barbent, evt i sokkelesten. Yogamatter og annet utstyr finnes hos Tradisjonell Yoga Studio. Vi anbefaler at du tar av deg smykker, klokke o.l som kan gi deg ubehag gjennom timen.

Skader og plager
Du være relativt frisk for å gå på de fleste yogaklassene våre. Eventuelle mindre skader og plager (alt fra kneproblemer, høyt blodtrykk til tidligere operasjoner) må du informere oss om. Ønsker du spesiell oppfølging for dine problemer har vi en fysioterapeut på studiot, som du kan ta kontakt med.

Måltider før yoga
Det er best at det går to timer fra du har spist et større måltid mat til du praktiserer yoga, med mindre du er syk eller gravid. Det å drikke og spise tett opp til, eller under yogaklassen vil gjøre at kroppen fokuserer mer på fordøyelsen enn yogaøvelsene.

Lukt
Vi bruker røkelse innimellom for å skape god energi og lukt. Si i fra hvis du er allergisk mot røkelse så vi kan ta hensyn til dette.

Stillhet
Ikke ta med deg mobilen inn i salen ved plassen din. Hvis du har telefonen i veska di i trappa i salen må du huske å skru av både lyd og vibrering.

Graviditet
Vi anbefaler våre gravidklasser til alle gravide elever, nybegynnere som avanserte. Blir du gravid i løpet av semesteret kan vi ordne med å flytte deg over på gravidkurs.

Lytt til kroppen
Vi er glad for å ha deg som med som elev I klassen vår og vi vil hjelpe deg til å få mest mulig utbytte. Vi opplever at yoga er mer enn bare en fysisk trening. Det er en transformerende praksis som påvirker både kropp, sinn og følelser. Tilstedeværelse er grunnleggende for å praktisere Yoga. Vær varsom med kroppen din, har du skader så ta hensyn til det, lytt til kroppen din gjennom hele timen. Vi vil veilede deg så godt vi kan gjennom timen, men du har ansvaret for kroppen din.


tradisjonelle yoga klasser

article image

På dette klasser lærer du øvelsene steg for steg og det blir tilpasset alle aldre. Vi jobber med pusten og dyp hvile i tillegg til stillingene og meditasjon. Hver klasse gjøres på en måte som gir kroppen mer energi...

article image

Dette er et fantastisk kurs for å starte opp med en yogapraksis eller styrke din eksisterende praksis. Du lærer her øvelsene steg for steg og det blir tilpasset alle nivå. På dette kurset vil vi stegvis gå gjennom pusten, meditasjon og...

article image

Yoga massasje er en svært gammel massasjeform fra India som kombinerer trykkpunkter og yogateknikker. Den virker gjennom kroppen og livsenergien, og løser opp alt som kan ha hindret energien din i å strømme fritt.

Uttalelser fra studenter

Stories from our community

''

Tradisjonell Yoga Kurs: Takk for en nydelig dag med yoga. Kjenner det er godt for kroppen a komme i gang igjen med yoga. Jeg liker godt solhilsen og kjenner at for min kropp hjelper det a komme i gang med pust og bevegelse for asana.

''blog image

Mor og baby yoga var en behagelig måte og komme igang igjen med trening etter fødselen. Og en får god veiledning og baby vennlige øvelser.

blog image

I joined Yoga for gravide and would highly recommend this course to all preggies! Not only was it a very relaxing experience, I also really felt I was keeping my body in shape and it helped me to get rid of back pain issues I was experiencing.