TRADISJONELL YOGA

blog image

Yoga kan forbedre din helse, fleksibilitet og styrke enten du er nybegynner eller en viderekommet elev.

Tradisjonell Yoga forbedrer helsen din og styrker muskulaturen din, slik at du som utøver får en uvanlig god fleksibilitet, en god fysisk form og økt motstandsdyktighet. Utøveren vil føle seg mer i balanse – med en sunn vekt og et sunt fordøyelsessystem. I tillegg øker evnen til å ta opp, produsere og bruke energi, hvilket fører til at kroppen restitueres mye raskere.

Blant de mange kvalitetene til Tradijonell Yoga er at det fremmer en god, biologisk søvn, fjerner stress, stimulerer det hormonelle systemet, styrker immunforsvaret og følelsen av selvtillit og glede. På denne måten kan depresjoner og ensomhetsfølelse unngås, og utøveren vil kjenne seg oppmuntret til å ha et positivt og kreativt perspektiv på livet, lik følelsen av å være i feriemodus. Hjernen opplever en tilstrømning av oksygen, og dette forklarer oppsvingen i prestasjon og evnen til å fatte gode beslutninger. Den som praktiserer Tradisjonell Yoga regelmessig, vil oppleve en styrking av kunstneriske ferdigheter og prestasjoner på jobb.

Tradisjonell Yoga er den opprinnelige versjonen av yoga – komplett og urgammel (over 6000 år). I hver Tradisjonell Yoga-time benyttes samtlige av de 14 Tekniske Disiplinene som finnes i yoga for å bedre personlig utvikling på alle områder – alltid på en harmonisk måte.

Tradisjonell yoga er en yogaform som vektlegger arbeidet med alle deler av en selv gjennom fysiske stillinger og øvelser, pusteteknikker, holdninger og låser, renselsesteknikker, mental trening, avspenning og meditasjon. Tradisjonell yoga kan med dette variere fra en rolig, statisk til en aktiv, dynamisk praksis - med oppmerksom nærvær.

De yogateknikkene av Tradisjonell Yoga involverer kroppen, energien, følelsene og den super- bevissthets:
Dhyána – meditasjon
Pránáyáma – pusteøvelser
Ásana – fysiske og mental stillinger
Yoganidrá – fysiske, emosjonelle og mentale avslapningsteknikker
Pújá – takknemlighet trening

Kriyá – organisk rensing
Mantra – dominering av vibrasjoner og harmoni
Mudrá – energiske håndbevegelser
Bandha – intern muskulær dynamisering

Jápa – konsentrasjons lyder
Yantra – konsentrasjons symboler
Mánasika – mentalisering og bevissthetsprojeksjon

I yogaklassen …
- tror vi på at yoga er for alle
- tror vi på mulighetene til forandring
- tror vi på det å lytte
- tror vi på det å støtte og respektere hverandre
- tror vi på at yoga holder kroppen sunn og hodet klart
- tror vi på at jo mer du gjør for andre, jo mer har du gjort for deg selv
Når du stilner hjernen din, vil du lytte til hjertet ditt.

Lærer - Susana Lopes

tradisjonelle yoga klasser

article image

På dette klasser lærer du øvelsene steg for steg og det blir tilpasset alle aldre. Vi jobber med pusten og dyp hvile i tillegg til stillingene og meditasjon. Hver klasse gjøres på en måte som gir kroppen mer energi...

article image

Dette er et fantastisk kurs for å starte opp med en yogapraksis eller styrke din eksisterende praksis. Du lærer her øvelsene steg for steg og det blir tilpasset alle nivå. På dette kurset vil vi stegvis gå gjennom pusten, meditasjon og...

article image

Yoga massasje er en svært gammel massasjeform fra India som kombinerer trykkpunkter og yogateknikker. Den virker gjennom kroppen og livsenergien, og løser opp alt som kan ha hindret energien din i å strømme fritt.

Uttalelser fra studenter

Stories from our community

''

Tradisjonell Yoga Kurs: Takk for en nydelig dag med yoga. Kjenner det er godt for kroppen a komme i gang igjen med yoga. Jeg liker godt solhilsen og kjenner at for min kropp hjelper det a komme i gang med pust og bevegelse for asana.

''blog image

Mor og baby yoga var en behagelig måte og komme igang igjen med trening etter fødselen. Og en får god veiledning og baby vennlige øvelser.

blog image

I joined Yoga for gravide and would highly recommend this course to all preggies! Not only was it a very relaxing experience, I also really felt I was keeping my body in shape and it helped me to get rid of back pain issues I was experiencing.